2012. december 21., péntek

Diós csillag

Valamikor sok sok évvel ezelőtt létezett egy női újság, ami minden karácsonykor egy különszámmal jelentkezett, amiben csak receptek voltak. Ebben találtam egy elmondhatatlanul finom sütit. Szépen elraktam az újságot, és ez a finomság minden évben hatalmas sikert aratott. Aztán jött egy költözés és az újság elveszett. Én pedig elszomorodtam, mert fejből nem tudtam a receptet, így sokáig enélkül a finomság nélkül telt a karácsony. Aztán jött az internet! Találtam hasonló receptet, de abban biztos voltam, hogy az enyém nem így készült. Így bár nem olcsó, de próbálkozni kezdtem. Majdnem olyan lett mint amire emlékeztem!

Hozzávalók:
60 dkg darált dió ( szerintem dejóból is finom )
30 dkg porcukor
4 tojásfehérje

Mázhoz:
30 dkg porcukor
2 tojásfehérje

Sűrű masszát keverünk a dióból, a porcukorból és a tojások felvert habjából. 2 folpack réteg között kinyújtjuk, majd csillagokat szúrunk ki a masszából. A mázhoz összekeverjük a porcukrot és a tojások felvert habját, és ezt a csillagokra kenjük. A sütőben nem sütjük, hanem szárítjuk, vigyázva, hogy a máz ne barnuljon meg a tetején.

Szóval én így csinálom, biztos van aki másképp, de nekem ez az elkészítési mód rémlik. Nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése